MINE TANKER

Jeg opprettet denne bloggen da mamma døde 3.februar 2010. Jeg bruker den til å beskrive hvordan jeg har det, hva jeg tenker og kjenner på kroppen.
Siden jeg er lite god på å "snakke om det", bruker jeg bloggen til å kommunisere med.

onsdag 17. februar 2010

Gode Ønsker

Da det ble ryddet i huset til bestemor og bestefar, fant pappa et kort fra meg til dem.  Det ble sendt dem i 1997. Jeg syns fortsatt det er et godt budskap i dette diktet skrevet av Mimi Langeid.

"Jeg ønsker deg alt godt!"
Det sier vi ofte,
men hva er det egentlig?

Jeg ønsker jo ikke
at du aldri skal møte motgang
- for motgang gjør sterk.

Jeg ønsker ikke at du skal unngå sorg og savn
for sorg og savn gir minner
- og innsikt i andres sorg og savn.

Jeg ønsker ikke at du skal være uberørt
av det som skjer med andre mennesker,
for sammen med andre opplever du fellesskap og nærhet.

Jeg ønsker heller ikke et liv uten utfordringer.
For utfordringer viser
hva som bor i deg.

Det jeg ønsker for Deg er krefter og ydmykhet
til å mestre det du møter,
slik at du kommer gjennom alt.

1 kommentar:

  1. Takk for at du delte dette diktet. Det gikk rett i hjertet <3

    SvarSlett