MINE TANKER

Jeg opprettet denne bloggen da mamma døde 3.februar 2010. Jeg bruker den til å beskrive hvordan jeg har det, hva jeg tenker og kjenner på kroppen.
Siden jeg er lite god på å "snakke om det", bruker jeg bloggen til å kommunisere med.

onsdag 17. mars 2010

Død - Fødsel

En måned etter at min kjære mamma døde, fikk søsteren min tvillinger! Fantastisk. To bitte små jenter kom 6 uker for tidlig. Mammas ønske var å få se jentene, men det rakk hun ikke. Det ble derfor spesielt i går da søsteren min fikk kosedyra og helseteppene mamma kjøpte til Wilma og Agnes fra mamma og pappa.

Mamma var alltid tilstede når vi var sammen. Hun satt alltid på gulvet og lekte med barna. Hun hadde 4 barnebarn da hun døde. De tre eldste håper jeg vil huske henne. Alice-min (nå snart 7 mndr) vil nok ikke huske, men hun vil få mange bilder. Didrik ser på bilder flere ganger i uken. Han er oppatt av hvem det er bilde av og hva som ble gjort.

Jeg har lært at bilder er god dokumentasjon og hukommelsesfremmende effekter. Håper bildene vi har og i fremtiden vil ta, vil bidra til at barna vil huske min flotte mamma og deres unike mormor og alle de andre personene i deres nære miljø.

Jeg gråter en skvett.... igjen.... det kommer jeg til å gjøre lenge.
Kan heldigvis også smile gjennom tårene, og minnes alle de gode stundene.

1 kommentar:

  1. Gratulere med å bli tante på ny therese. Utrolig godt, men samtidig så trist å lese

    SvarSlett