MINE TANKER

Jeg opprettet denne bloggen da mamma døde 3.februar 2010. Jeg bruker den til å beskrive hvordan jeg har det, hva jeg tenker og kjenner på kroppen.
Siden jeg er lite god på å "snakke om det", bruker jeg bloggen til å kommunisere med.

søndag 17. juli 2011

Tiden

Vi er i midten av juli, en ny sommer er her. Tiden går. Noen ganger ønsker man at man tiden bare skal gå, helst så fort som mulig. Andre dager ønsker vi at tiden skal stå stille. Greier du å nyte tiden akkurat NÅ? Jeg prøver å være det bevisst, men hverdagen sluker tid. Hverdagslige sysler som er en del av livet, men noen ganger ønsker vi kanskje å kunne prioritere annerledes? Slik har jeg det innimellom også.

Jeg trenger fortsatt tid til å savne mamma. Kan prate om mamma nå uten at tårene presser på, men de er ikke langt unna. De ligger på lur. Det er godt å snakke om det de gode minnene, kan smile og le! Her om dagen var vi på Refsnesstranda, har ikke vært der siden jeg var der med mamma rett før hun fikk diagnosen. Virker ikke lenge siden, men det er snart to år. Alice var ikke født ennå, og mamma og Didrik hoppet i bølgene som slo inn etter en danskebåt. Gode minner. Har video av dette: bølgebrus og masse latter.

Didrik på fire år har begynt å spørre om mormor snart kan komme tilbake fra sykehuset. Han vet svaret, men har mange spørsmål. Når vi er på grava løper han bort til mormors grav og vil hjelpe til med å vanne blomstene. Alice var herlig her om dagen. Hun tittet bak gravstøtta da vi snakket om mormor. (Hvor er mormor, ikke bak støtta heller…. ?!) Når hun ser på bilder, peker hun og vet hvem mormor er, og ”Bessebess” – som hun kaller bestefar.

Jeg har en flott familie. Vi er heldige som har hverandre.
Vi må ta vare på hverandre, passe på å si til hverandre at vi er glad i hverandre. Vi må nyte dagene som er og hjelpe hverandre til å trives med livet. Vi må bruke tiden på hverandre!

God sommer mine venner!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar